Korskyrkan är en centralt belägen kristen församling, en frikyrka, på Södra Promenaden 106 i Norrköping. Vi är cirka 260 medlemmar och samarbetar med samfundet Evangeliska Frikyrkan.

Öppet för alla

Du är välkommen som du är. Alla samlingar som annonseras är öppna för alla, se vår kalender. Vissa samlingar har inriktning mot vissa målgrupper. Du är välkommen att ta del. Vi vill att du som kommer ska få uppleva Gud i ditt liv, i våra gudstjänster och i gemenskapen med andra.

Frivillighet och förtroende

Du som vill vara med och stödja församlingens verksamhet i enlighet med vår vision och våra värderingar kan göra det med din tid och dina pengar. Församlingens verksamhet bygger på förtroende. Du som deltar vill lita på församlingen och församlingen vill lita på dig. I en öppen och ärlig dialog byggs förtroende mellan människor. När vi hjälps åt tillsammans utvecklas vår tro i praktisk handling.

Tid

Det finns många uppgifter som behöver göras för att församlingens verksamhet ska kunna genomföras. Vill du delta i någon grupp som ansvarar för någon uppgift. Tala med någon av våra pastorer.

Exempel på uppgifter: städning, bön, servering, körsång, hjälpa till med barnpassning under gudstjänster, baka med mera.

Pengar

Församlingens verksamhet finansieras i princip helt och hållet av frivilliga gåvor. De flesta bidragen kommer via dem som väljer att regelbundet ge via plusgiro eller bankgiro. Det går också att ge vid kollekter i samband med våra gudstjänster och andra samlingar. Allt som samlas in går oavkortat till församlingens verksamhet. Pengarna används till kostnader för anställda, lokaler, barn- och ungdomsverksamhet samt till evangeliskt och socialt missionsarbete som bedrivs i samverkan med Evangeliska Frikyrkan.

• Postgiro: 872 56-4
  • Bankgiro: 313 7817