ALPHA

Korskyrkan Norrköping

Alla har frågor!

Alpha är en grundkurs i kristen tro. Vi tycker att alla ska ha möjlighet att samtala om livet och den kristna tron. Därför arrangerar vi Alpha-kurser.

Kursen vänder sig till alla som har ett intresse av att upptäcka och lära sig mer om livet och kristen tro i synnerhet. Vi började med en ”prova på-kväll”, tisdagen den 24 september klockan 18:30–20:00.

Upplägg

Vi börjar med fika och sedan lyssnar vi på ett föredrag om kvällens ämne. Därefter samtalar vi i mindre grupper om det vi fått hört. Det är högt i tak och ingen fråga eller fundering är för stor eller för liten. Exempel på teman:

• Vem är egentligen Jesus?
  • Varför tillåter Gud ondska?
  • Varför var Jesus tvungen att dö?
  • Hur ber man?

Mer information

Vill du ha mer information kontakta pastor Björn Strömvall via e-post, bjorn.stromvall@korskyrkan.se, eller telefon, 0700 92 85 98. Du kan också läsa mer om kursen hos Alpha Sverige

Anmälan

Du anmäler dig till kursen genom att skicka namn och eventuell specialkost till alpha@korskyrkan.se.

Privacy Settings
Consent to display content from - Youtube