Bön 2021

1–21 januari 2021

❑ Bönepromenad

Vi inleder 2021 med en bönedag den 3 januari. Istället för en vanlig gudstjänst arrangerar vi en bönepromenad genom kvarteren runt kyrkan. Med start vid kyrkan promenerar vi i centrum och stannar till på ett par ställen och ber för vår stad. Vi går förslagsvis två eller tre personer tillsammans. Här nedan eller i en plastficka på kyrkdörren hittar du en enkel karta med några bönestationer utmarkerade.

De kommande två veckorna uppdaterar vi sedan kartan varje vecka med nya promenadstråk och nya bönemännen. Prata ihop er, promenera tillsammans och be. Karta hittar ni längst ner på denna sida. Förslag till bibeltext och böneämnen.

Karta till bönepromenaden

Förslag till bibeltext och böneämnen

❑ Daglig bön 20:21

När brukar du be? Att avsätta en bestämd tid för bön är en god övning. Ett förslag är att du sätter ett larm på din telefon klockan 20:21 och avsätter några minuter till en kvällsbön.

• Bli stilla en stund och landa i insikten att Gud finns hos dig.
  • Läs gärna en text från Johannesevangeliet enligt bibelläsningsplanen.
  • Och be. På vår webbplats kommer vi varje vecka att dela några saker vi kan tacka Gud för och några saker vi kan be för.

Var med och bidra med din bön.

❑ Kvällsbön via Zoom (digitalt)

De tre första torsdagarna i januari bjuder vi in till en gemensam kvällsbön klockan 20:21. Anmäl dig i kalendern så du kan få länken om du inte redan har den.

❑ Bönekurs via Zoom (digitalt)

Vill du inleda 2021 med att ta steg i ditt böneliv är du varmt välkommen att delta i bönekursen. Bönekursen är ungefär som ett pass på Friskis och svettis, fast med övningar för själen. Under sex veckor studerar vi den bön Jesus lärde sina lärjungar att be. Teori varvas med praktik, men det behövs inget ombyte – kom som du är.

Se vår informationsaffish.

▷ Start: Tisdag den 12 januari. Se program.

▷ Tid: Tisdagar klockan 20-21

Anmälan till första tillfället så du får Zoom-länken

Privacy Settings
Consent to display content from - Youtube