till Korskyrkan i Norrköping, 50-75%

Korskyrkan i Norrköping är en mångkulturell flergenerationsförsamling med ca 260 medlemmar. Vi är en stadsförsamling med ett stort hjärta för barn och ungdomar. Vi är glada för de närmare 100 barn och ungdomar som finns med i våra olika grupper, och vi vill hjälpa dem alla att ta steg vidare och växa i sin tro. Till sommaren slutar våra ungdomsledare och därför söker vi en ersättare till hösten 2024.

Vi behöver dig som:
  • älskar och vill leva nära nästa generation.
  • har förmåga att vägleda och undervisa.
  • vill coacha till att våga vara kristen och utmana till att växa i tro.
  • kan skapa en brygga mellan de äldre barnen i Draget till tonårsgruppen Beyond och vidare till Gudstjänst och församlingslivet.
  • vill arbeta för att integrera/överbrygga olika kulturer.
  • vill vara en ledare i vårt Barn- och ungdomsråd.
  • ser fram emot att tillsammans med andra ledare planera för olika typer av läger.

För jobbet behöver du vara:

• trygg i din identitet.
  • grundad i din Gudstro.
  • en naturlig ledare.

Du behöver ha: Förmåga och intresse för att planera och strukturera. Lite bus i blicken och ett stort hjärta för unga människor. Vi ser gärna att du har någon utbildning i teologi och/eller ledarskap.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50-75%

Vid önskemål hjälper vi gärna till att hitta en kompletterandedeltidstjänst och även bostad.

Ansökan

Sök tjänsten genom att skicka ditt CV och ett personligt brev till ansokan@korskyrkan.se.
Intervjuer sker fortlöpande.

För ytterligare information
 kontakta föreståndare Björn Strömvall bjorn.stromvall@korskyrkan.se, 070-092 85 98, eller församlingens ordförande Christian Delén christian.delen@korskyrkan.se.