När

Södra Promenaden 106, Norrköping, 602 31

Event Type

Laddar Karta...

Ett rum där vi kan mötas till goda samtal om livet och det som är viktigt på riktigt.

Fredrik Lignell leder ett samtal om psykisk ohälsa, tro och hopp utifrån sin bok Bottenkänning – Guds långsamma svar på livets djävulskap.

Tid: Drop-in från 18:30. Samtalet börjar 19:00
Plats: Församlingsvåningen
Kostnad: Fri entré (möjlighet till fri gåva)

Samtidigt som Fredriks och Sus tonårsdotter Jonna blir gravid insjuknar hon i svår depression. På några få månader omkullkastas livsdrömmar och förhoppningar och ett stillsamt radhusliv förbyts i kaos.

Kom och lyssna till Fredrik Lignell när han utifrån sin bok Bottenkänning berättar om att vara pappa till en dotter som skär sig, om låsta psykiatriavdelningar och om skräcken över att allt ska gå sönder och aldrig bli helt igen. Det är samtidigt en hoppfull berättelse om att fortsätta tro, om glädjen att bli morfar vid 42 och att försonas med livet så som det blev.

Fredrik Lignell är pastor i Ryttargårdskyrkan i Linköping.

Bokningar

Bokningen är inte öppen för detta evenemang.