Vi ställer inte in – vi ställer om

Fredagen den 27 mars beslutade regeringen att förbjuda alla offentliga sammankomster med fler än 50 deltagare. Därmed har församlingsledningen beslutat att ställa in alla våra gudstjänster på lördagar och söndagar. Men istället för att ”ställer in” så väljer vi att ”ställer om”.

Gudstjänst hemma

Kan vi inte mötas i kyrkan får vi samlas hemma. Vi vill uppmana alla till att hålla fast vid rytmen att fira gudstjänst på söndagar.

Vi har tagit fram ett förslag på hur du med din familj, eller med några vänner eller på egen hand kan ordna en enkel gudstjänst hemma.

Söndagsgrupper? Smågrupper? Minigrupper?

Det kristna livet levs i gemenskap. Vi har sedan en tid ett antal smågrupper som träffas regelbundet. Varför inte börja lägga smågruppsträffen på söndagar? Ett alternativ om du inte är med i en smågrupp är att tillsammans med 1-2 andra personer bilda en ”minigrupp”.

Vill du få hjälp med goda råd och förslag kring att komma igång med en minigrupp kan du kontakta Sofia Engdahl (070-2849810) eller Evan Hendo (076-2658079). I allt detta vill vi påminna om värdet av att ta vara på våra relationer. Att mötas och dela livet är fortsätt viktigt.